Rekrutacja trwa

Regulamin Samorządu

TitleDate addedDownload
Regulamin Samorządu17-06-2024 Download

§ 1

  1. Wszyscy studenci studiów jednolitych magisterskich, pierwszego i drugiego stopnia Akademii Medycznej Humanum tworzą Samorząd Studencki, zwany dalej „Samorządem”.
  2. Samorząd prowadzi na terenie uczelni działalność w zakresie spraw studenckich, w tym socjalno-bytowych i kulturalnych.
  3. Samorząd działa w oparciu o ustawę z dnia 20 lipca 2018 roku Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, Statut Akademii Medycznej Humanum oraz niniejszy Regulamin.

§ 2

Samorząd jest demokratycznym wyrazicielem interesów społeczności studenckiej Uczelni.

§ 3

  1. Samorząd działa poprzez swoje organy.
  2. Organy Samorządu są wyłącznym reprezentantem ogółu studentów Akademii Medycznej Humanum.
  3. Organy Samorządu współdziałają z organami Akademii Medycznej Humanum, zwanymi dalej „Władzami Uczelni”, w realizacji zadań Uczelni.
  4. Organy Samorządu nie są podporządkowane żadnym ponaduczelnianym strukturom samorządowym.

Organy Samorządu są odpowiedzialne przed ogółem studentów Uczelni.

‌§ 4

Samorząd, działając poprzez swoje organy:

    1. broni praw studentów,
    2. uczestniczy w decydowaniu o sprawach Uczelni poprzez swoich przedstawicieli w jej organach i ciałach kolegialnych,
    3. współpracuje z Władzami Uczelni przy realizacji jej zadań i celów statutowych, opiniuje projekty uchwał i zarządzeń Władz Uczelni dotyczące studentów Samorządu,
    4. uzgadnia treść regulaminu studiów,
    5. popiera naukowe, kulturalne, sportowe, turystyczne, gospodarcze i inne inicjatywy studenckie,
    6. wyraża opinię środowiska studenckiego w sprawach związanych z procesem kształcenia i wychowania w szkołach wyższych oraz w sprawach ze środowiskiem tym związanych lub wymagających jego wypowiedzi,
    7. współpracuje z Władzami Uczelni w sprawach podziału środków finansowych przeznaczonych na cele studenckie,
    8. wykonuje inne zadania określone w ustawie Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, Statucie Uczelni oraz Regulaminie.
    9. godnie reprezentuje samorząd na zewnątrz oraz w sprawach dotyczących organów i administracji AMH, w sprawach dotyczących działalności Samorządu

§ 5

  1. Samorząd, dla realizacji swoich celów, może prowadzić działalność kulturalną, medialną i turystyczną.
  2. Samorząd może tworzyć i nadzorować instytucje kulturalne, sportowe, turystyczne oraz naukowe takie jak: kluby i stowarzyszenia studenckie, akademickie kluby sportowe, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Organy Samorządu Studenckiego

§ 6

  1. Organami Samorządu są:

    1. Przewodniczący Samorządu Studenckiego,

    2. Zarząd Samorządu Studenckiego,

    3. Uczelniana Rada Samorządu Studenckiego (dalej: URSS),

    4. Rada Starostów (dalej: RS)

  2. Członkowie nie pobierają wynagrodzenia za działania organów samorządu.

§ 7

Przewodniczący Samorządu Studenckiego kieruje działalnością Samorządu i reprezentuje go na zewnątrz, a także stoi na czele URSS kierując jej pracami.

§8

  1. Przewodniczący wybierany jest przewagą głosów w wyborach do Zarządu URSS, w którym może wiązać udział każdy student AMH. Przewodniczący ma prawo zrzec się swojego stanowiska na rzecz kolejnego kandydata, który uzyskał największą ilość

    głosów. Zyskując prawo do pełnienia wybranego stanowiska w ramach Zarządu Samorządu Studenckiego.

  2. Przewodniczący Samorządu Studenckiego ma prawo zrezygnować z pełnionej funkcji, składając oficjalne pisemne oświadczenie przed URSS.

  3. W momencie złożenia rezygnacji przez Przewodniczącego Samorządu Studenckiego funkcję przejmuje tymczasowo zastępca przewodniczącego samorządu lub sekretarz w

    przypadku rezygnacji zastępcy przewodniczącego samorządu do momentu przeprowadzenia kolejnych wyborów.

  4. Wybór nowego Przewodniczącego następuje zgodnie z ust. 2.

§ 9

  1. Do kompetencji Przewodniczącego Samorządu Studenckiego należy:

    1. koordynowanie prac organów Samorządu

    2. wyznaczanie delegatów i obserwatorów do senatu AMH

    3. prowadzenie posiedzenia Rady Starostów,

    4. wyznaczanie delegatów i obserwatorów do Parlamentu Studentów Rzeczypospolitej Polskiej oraz jego komisji branżowej, Porozumienie Uczelni Warszawskich, Porozumienie Stołecznych Uczelni Niepublicznych

    5. podejmowanie decyzji w sprawach nienależących do kompetencji innych organów Samorządu AMH

    6. nawiązywanie współprac wraz z korzyściami dla samorządu i studentów AMH

    7. nadzór nad wszelkimi finansowymi działaniami podejmowanymi przez członków Zarządu

    8. wybiera Koordynatorów Sekcji

    9. w sprawach nierozstrzygniętych głosowaniem spośród członków Samorządu decydujące zdanie ma przewodniczący

  2. Inne sprawy niezastrzeżone do kompetencji innych organów Samorządu Studenckiego

    1. opiniowanie Senatowi po dwóch kandydatów do uczelnianych Komisji Dyscyplinarnych.

§ 10

Do obowiązków Przewodniczącego Samorządu Studenckiego należy:

  1. czuwanie nad przestrzeganiem przez organy Samorządu postanowień niniejszego regulaminu i innych przepisów prawa,

  2. dbanie o zapewnienie organom Samorządu odpowiednich warunków dla ich działalności,

  3. współpraca z organami Uczelni, w szczególności poprzez przedkładanie im wniosków i opinii URSS.

  4. branie czynnego udziału w pracach Zarządu Samorządu Studenckiego

  5. działać zgodnie z uchwałami Zarządu Samorządu Studenckiego

  6. stosowanie się do niniejszego Regulaminu

§ 11

Przewodniczący Samorządu Studenckiego odpowiada przed ogółem studentów Uczelni za swoją pracę.

§12

Zarząd Samorządu Studenckiego jest organem uchwałodawczym Samorządu. W jego skład wchodzą:

  1. Przewodniczący/a Samorządu Studenckiego,

  2. Wiceprzewodniczący/a,

  3. Sekretarz

§13

  1. Przewodniczący, następnie Wiceprzewodniczący i Sekretarz wybierany jest przewagą

    głosów w wyborach do Zarządu Samorządu Studenckiego (opisanych w rozdziale IV), w których może wiązać udział każdy student AMH.

  2. Każdy członek Zarządu Samorządu Studenckiego ma prawo zrezygnować z pełnionej funkcji, składając oficjalne pisemne oświadczenie przed Radą Starostów.

  3. Uchwały Zarządu Samorządu Studenckiego podejmowane są zwykłą większością głosów, chyba że Regulamin stanowi inaczej. W przypadku równej liczby głosów,

rozstrzyga głos Przewodniczącego lub delegata będącego członkiem Zarządu Samorządu Studenckiego.

§14

  1. Do zadań i obowiązków Wiceprzewodniczącego należą:

    • realizowanie zadań zleconych przez Przewodniczącego AMH

    • w przypadku tymczasowej nieobecności Przewodniczącego, pełnienie jego obowiązków oraz kompetencji.

    • zarządzanie koordynatorami sekcji samorządu studenckiego

    • zwoływanie posiedzeń koordynatorów Sekcji Samorządu Studenckiego.

    • reprezentowanie samorządu i studentów w obrębie uczelni i poza nią w sprawach dotyczące działalności Samorząd.

    • sporządzanie sprawozdania rocznego z działań promujących i utworzenie ewaluacji działań URSS

    • regularne informowanie Przewodniczącego o bieżących działaniach w komisji.

    • nawiązywanie współprac wraz z korzyściami dla samorządu i studentów AMH.

    • angażowanie studentów do pracy w samorządzie.

§15

  1. Do kompetencji Sekretarza należy:

    • zarządzanie pieniędzmi Samorządu Studenckiego

    • zarządzanie koordynatorami sekcji samorządu studenckiego podczas nieobecności Wiceprzewodniczącego

  2. Do obowiązków Sekretarza Samorządu Studenckiego należy:

    • zapewnienie obsługi administracyjnej URSS,

    • przygotowanie projektów uchwał, pism i projektów inicjatyw Samorządu

    • sporządzanie protokołów z posiedzeń URSS oraz Zarządu Samorządu Studenckiego.

    • przygotowanie wniosków o przyznanie punktów za działalność w Samorządzie Studenckim

    • realizowanie zadań zleconych przez Przewodniczącego AMH

    • reprezentowanie samorządu i studentów w obrębie uczelni i poza nią

    • nawiązywanie współprac wraz z korzyściami dla samorządu i studentów AMH

    • angażowanie studentów do pracy w samorządzie

    • regularne informowanie Przewodniczącego o bieżących działaniach organizacji studenckich, w których Samorząd AMH jest członkiem

Uczelniana Rada Samorządu Studenckiego jest organem wykonawczym Samorządu Studenckiego.

§ 17

  1. W skład URSS wchodzą Koordynatorzy sekcji oraz Zarząd Samorządu Studenckiego.

  2. W zakresie pełnienia swego mandatu, członek Rady zobowiązany jest:

    1. brać czynny udział w pracach Rady i całego Samorządu,

    2. działać zgodnie z uchwałami Zarządu Samorządu Studenckiego,

    3. stosować się do niniejszego Regulaminu,

    4. uczestniczenia oraz głosowania na zebraniach Rady osobiście lub poprzez delegata z pisemną lub elektroniczną zgodą od członka URSS.

  3. Kadencja Rady trwa dwa lata, rozpoczyna się 1 grudnia, po ogłoszeniu jej przez Zarząd Samorządu Studenckiego, a kończy się w dniu 30 listopada wraz z jej upływem.

§ 18

Członkowie URSS są odpowiedzialni przed Zarządem Samorządu Studenckiego

‌§ 19

Do kompetencji i zadań URSS należy:

  1. godne reprezentowanie uczelni,

  2. wyrażanie opinii studentów Uczelni w sprawach, którymi społeczność jest zainteresowana i w sprawach jej dotyczących, w szczególności, gdy obowiązek takich działań wynika z przepisów prawa.

  3. przedstawianie opinii na temat działalności jednostek organizacyjnych i organów Uczelni zajmującymi się sprawami studenckimi (przedstawianie wniosków Senatowi, bądź innym Władzom Uczelni)

  4. uczestniczenie w Senacie, jeśli zajdzie taka konieczność z powodu nieobecności członka Senatu reprezentującego studentów.

  5. podejmowanie uchwał w przedmiocie wystąpienia do Zarządu Samorządu Studenckiego z wnioskiem o przeprowadzenie dochodzenia w stosunku do osób pełniących funkcje w organach Samorządu, niewywiązujących się z obowiązków wynikających z niniejszego regulaminu.

  6. aktywny udział w wydarzeniach organizowanych przez organy Samorządu Studenckiego.

  7. organizowanie szkoleń z praw i obowiązków studenckich dla studentów pierwszego roku.

  8. współpraca z Władzami Uczelni w sprawach związanych z procesem kształcenia.

  9. uchwalenie Regulaminu Samorządu.

  10. dokonywanie wykładni przepisów Regulaminu Samorządu.

  11. składanie na ręce Rektora sprawozdania z działalności Sekcji, w terminie do 30 listopada każdego roku.

  12. kierowanie bieżącymi sprawami Sekcji.

  13. określanie szczegółowych kierunków działania Samorządu.

  14. utrzymywanie stałego kontaktu z Władzami Uczelni,

  15. delegowanie przedstawicieli spośród studentów AMH do Uczelnianej Komisji Stypendialnej, powoływanej przez Rektora na wniosek URSS.

  16. występowanie do Rektora z wnioskiem o stwierdzenie zgodności Regulaminu Samorządu Studenckiego lub jego zmian z ustawą Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce oraz statutem Uczelni.

  17. opracowywanie i promowanie Kodeksu Etyki Studenta.

  18. współpraca ze starostami i opiekunami poszczególnych grup wykładowych w zakresie spraw studenckich oraz przydzielenie osób do tego odpowiedzialnych spośród członków Samorządu poprzez głosowanie na posiedzeniach.

§ 20

  1. URSS obraduje na posiedzeniach.

  2. Posiedzenia URSS zwołuje Przewodniczący Samorządu Studenckiego nie rzadziej niż raz w miesiącu. Formę posiedzenia wskazuje Przewodniczący.

  3. W posiedzeniu Rady mogą uczestniczyć zaproszeni przedstawiciele Władz Uczelni, organizacji studenckich oraz studenci i inne osoby w celu uzyskania ich opinii w temacie będącym przedmiotem posiedzenia. Zaproszenie może wystosować każdy członek Rady Samorządu Studenckiego, w formie pisemnej lub ustnej, po uzgodnieniu z Przewodniczącym Samorządu.

  4. Obecność członków URSS na posiedzeniu jest obowiązkowa. Trzy nieobecności członka URSS na posiedzeniu mogą stanowić podstawę do wszczęcia postępowania przez Zarząd Samorządu Studenckiego, skutkiem, którego może zostać pozbawiony mandatu członka Rady.

  5. Pierwsze posiedzenie w danym roku akademickim muszą się odbyć do 31 października, a pierwsze posiedzenie nowej kadencji musi się odbyć do 15 grudnia.

  6. Termin każdego kolejnego posiedzenia jest wybierany w trakcie obrad.

§ 21

  1. Sesja Nadzwyczajna Rady zwoływana jest w przypadku sytuacji kryzysowej, wymagającej szybkiej konsultacji w obrębie URSS.

  2. Sesja Nadzwyczajna Rady zwoływana jest na wniosek:

    1. co najmniej 4 członków Rady,

    2. grupy co najmniej 50 studentów

    3. Przewodniczący Samorządu Studenckiego lub Wiceprzewodniczący Samorządu Studenckiego, po uzgodnieniu z Przewodniczącym Samorządu Studenckiego, ma obowiązek zwołać Sesję Nadzwyczajną URSS w nieprzekraczalnym terminie 14 dni licząc od daty wpłynięcia oficjalnego wniosku w formie pisemnej. W okresie między wyborczym, przy braku Przewodniczącego Samorządu Studenckiego oraz Wiceprzewodniczącego Samorządu Studenckiego, Sesję Nadzwyczajną (w tym w celu wybrania Przewodniczącego Samorządu Studenckiego) zwołuje Sekretarz Rady Samorządu Studenckiego.

‌§ 22

  1. URSS na czas swojej kadencji może powoływać Sekcje Samorządu Studenckiego, zwane dalej „Sekcjami” po przegłosowaniu ustawy o powołaniu na zebraniu Rady przez większość członków Rady.

  2. Sekcje wykonują zadania określonego rodzaju w imieniu i pod nadzorem URSS.

  3. Kadencja członków Sekcji upływa najpóźniej z końcem kadencji URSS.

  4. Pracami Sekcji kieruje Koordynator Sekcji powoływany i odwoływany przez Przewodniczącego Samorządu Studenckiego. Ta sama osoba może być Koordynatorem tylko jednej Sekcji.

  5. URSS może odwołać członka Sekcji lub Koordynatora Sekcji większością głosów na wniosek co najmniej 2 członków URSS.

§ 23

  1. Sekcje Samorządu Studenckiego to organ powoływany przez Przewodniczącego Samorządu Studenckiego.

  2. Sekcja składa się z członków sekcji i jednego koordynatora sekcji.

  3. Sekcje to organ samorządu zajmujący się projektami URSS.


§ 24

‌Członek sekcji:

  1. ‌wybrany jest przez koordynatora Sekcji

  2. ‌powoływany jest przez URSS na wniosek Koordynatora Sekcji. Kadencja członka sekcji trwa dwa lata do 30 listopada.

  3. ‌członkowie sekcji są: 2.4.1 Odpowiedzialni przed koordynatorami sekcji.

  4. ‌mogą być odwołani na wniosek Koordynatora sekcji, który będzie przegłosowany na zebraniu URSS.

§ 25

Do kompetencji i zadań członków Sekcji należy:

  1. godne reprezentowanie uczelni.

  2. wyrażanie opinii studentów Uczelni w sprawach, którymi społeczność jest zainteresowana i w sprawach jej dotyczących, w szczególności, gdy obowiązek takich działań wynika z przepisów prawa.

  3. aktywny udział w wydarzeniach organizowanych przez organy Samorządu Studenckiego.

  4. przedstawianie pomysłów na projekty URSS Koordynatorowi swojej sekcji

  5. współpraca nad projektami Sekcji z Koordynatorem i innymi członkami.

§ 26

  1. Na zebraniach sekcji Koordynator rozdziela prace nad projektami między członkami sekcji i kontroluje postępy prac członków sekcji.

  2. Muszą być zwoływane co najmniej raz w miesiącu w trakcie roku akademickiego przez Koordynatora Sekcji.

  3. Następny termin zebrania sekcji wyznacza Koordynator na koniec każdego zebrania.

  4. Niepojawienie się członka Sekcji 3 razy z rzędu na zebraniu może skutkować wszczęciem dochodzenia, wskutek którego członek może stracić swój mandat.

  5. Na zebraniach sekcji mogą pojawić się osoby niebędące członkiem Sekcji za zgodą Koordynatora.

§27

  1. W skład Rady Starostów (dalej: RS), wchodzą starości reprezentujący wszystkie roczniki poszczególnych kierunków i trybów nauki.

  2. Starosta roku jest wybierany przez większość studentów studiów jednolitych magisterskich, pierwszego i drugiego stopnia trybów stacjonarnych i zaocznych Akademii Medycznej Humanum kierunku, który reprezentuje.

  3. Do obowiązków członków RS należą:

    • przedstawianie interesów studentów przed URSS.

    • pełnienie roli łączników między studentami, a URSS.

    • współpraca z innymi członkami samorządu studenckiego.

    • aktywne informowanie studentów o działaniach URSS oraz o przebiegu kampanii wyborczej do Zarządu Samorządu Studenckiego.

    • aktywne uczestniczenie w spotkaniach opiniujących ćwiczenia kliniczne organizowane z ramienia uczelni.

    • rozwiązywanie konfliktów i problemów studentów ich kierunków, kierując je do odpowiedniego organu.

    • zachęcanie studentów do brania udziału w ewaluacji pracowników uczelni.

  4. W przypadku niewywiązywania się z obowiązków, Zarząd Samorządu Studenckiego może wszcząć postępowanie na wniosek Studentów lub większości członków Zarządu, w którym Starosta może utracić swój mandat.

§ 28

  1. W czasie trwania kadencji, członek organu Samorządu traci mandat w wypadku:

    • utraty statusu i praw studenta,

    • pozbawienia praw publicznych na podstawie prawomocnego orzeczenia sądu, zrzeczenia się mandatu, niezdolności do pełnienia swej funkcji przez okres co najmniej jednego miesiąca stwierdzonej i poddanej głosowaniu przez URSS, odwołania.

  2. Wygaśnięcie mandatu stwierdza Zarząd Samorządu Studenckiego w formie uchwały.

  3. W przypadku utraty mandatu członka organu Samorządu, powołuje się lub wybiera nowego członka, stosując odpowiednio przepisy o powołaniu lub wyborze członka danego organu.

Ordynacja Wyborcza Zarządu Samorządu Studenckiego

§ 29

  1. Wybory odbywają się w przypadkach, gdy postanowienia niniejszego regulaminu przewidują taki tryb wyłaniania członków organów Samorządu.

  2. Informacja o wyborach podawana jest dwa tygodnie przed wyborami przez Zarząd

Samorządu Studenckiego do wiadomości studentów poprzez umieszczenie komunikatu w social mediach URRS, portalu Microsoft Teams oraz konwersacji Rady Starostów.

§ 30

  1. W wyborach czynne prawo wyborcze ma każdy student studiów jednolitych magisterskich, pierwszego i drugiego stopnia Akademii Medycznej Humanum za wyjątkiem: studenta w trakcie urlopu dziekańskiego, studenta zawieszonego w prawach studenta lub pozbawionego praw publicznych na podstawie prawomocnego orzeczenia sądu.

§ 31

  1. Wybory członków Zarządu Samorządu Studenckiego przeprowadza obecny Zarząd Samorządu Studenckiego w terminie od 2 do 9 listopada danego roku akademickiego.

  2. Wybory do Zarządu Samorządu Studenckiego przeprowadzane są na stanowiska: Przewodniczącego, Wiceprzewodniczącego oraz Sekretarza.

  3. Z wyłonionych kandydatów Przewodniczącym Samorządu Studenckiego zostaje osoba z największą ilością głosów.

  4. Reszta organów wybierana jest z pozostałych 2 kandydatów w trakcie posiedzenia Rady w okresie przejściowym opisanym w § 33. P.2.

  5. Wyniki wyborów muszą być ogłoszone na forum uczelni nie później niż 7 dni roboczych po zakończeniu głosowania.

  6. Przewodniczący ma prawo zrzec się swojego stanowiska na rzecz kolejnego kandydata, który uzyskał największą ilość głosów. Zyskując prawo do pełnienia wybranego stanowiska w ramach Zarządu Samorządu Studenckiego.

§ 32

  1. Prawo zgłaszania swojej kandydatury do Zarządu Samorządu Studenckiego mają wszyscy studenci posiadający czynne prawa wyborcze.

  2. Zgłoszenie kandydata złożone do Zarządu Samorządu Studenckiego wymaga pisemnej zgody kandydata lub elektronicznego wyrażenia zgody z indywidualnego konta studenckiego Microsoft.

§ 33

  1. Wybory do Zarządu Samorządu Studenckiego odbywają się z zachowaniem zasad powszechności i równości.

  2. Wybory odbywają się poprzez wypełnienie przez studenta mającego czynne prawo wyborcze w drodze głosowania elektronicznego, w sposób gwarantujący, że każdy student z indywidualnego konta może oddać tylko jeden głos. Wybory są tajne.

  3. O sposobie przeprowadzenia głosowania decyduje obecny Zarząd Samorządu Studenckiego.

  4. Nie przeprowadza się głosowania, jeśli liczba zgłoszonych kandydatów nie jest większa niż liczba mandatów do obsadzenia. W takim przypadku mandaty uzyskują zgłoszeni kandydaci, a podział stanowisk odbywa się drogą głosowania podczas posiedzenia Rady poprzedniej kadencji w okresie przejściowym.

  5. Jeśli liczba zgłoszonych kandydatów jest mniejsza niż liczba mandatów do obsadzenia, przeprowadza się dodatkowe wybory na miejsca nieobsadzone. Dodatkowe wybory przeprowadza się najpóźniej w ciągu miesiąca od daty pierwszych wyborów.

§ 34

  1. Wyniki wyborów ustala się na podstawie liczby ważnych głosów oddanych przez Studentów na poszczególnych kandydatów.

  2. W celu zachowania ciągłości funkcjonowania Zarządu Samorządu Studenckiego występuje okres przejściowy tj. od dnia wyłonienia nowego Zarządu do dnia 30 listopada, podczas, którego nowo wybrani członkowie zarządu obserwują pracę poprzedniego Zarządu.

  3. Pierwsze posiedzenie nowo wybranego Zarządu z Radą poprzedniej kadencji zwołuje Przewodniczący Samorządu Studenckiego poprzedniej kadencji. W przypadku niezwołania posiedzenia w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyników wyborów, pierwsze posiedzenie Zarządu zwołuje Wice Przewodniczący.

  4. Sposób prowadzenia kampanii wyborczych przez kandydatów określa aktualna Rada.

§ 35

  1. W przypadku rażącego naruszenia przez Przewodniczącego Samorządu Studenckiego, Vice Przewodniczącego Samorządu Studenckiego lub Sekretarza niniejszego regulaminu lub Statutu Akademii Medycznej Humanum, Przewodniczący Samorządu Studenckiego, Vice Przewodniczącego Samorządu Studenckiego lub Sekretarz może zostać odwołany

    przez URSS w głosowaniu tajnym, bezwzględną większością głosów, przy obecności co najmniej połowy członków URSS. Przewodniczący, Vice Przewodniczący Samorządu Studenckiego lub Sekretarz nie bierze udziału w głosowaniu.

  2. Z wnioskiem o odwołanie Przewodniczącego Samorządu Studenckiego, Vice Przewodniczącego Samorządu Studenckiego lub Sekretarz musi wystąpić większość członków URSS.

  3. Głosowanie w sprawie odwołania Przewodniczącego Samorządu Studenckiego, Vice Przewodniczącego Samorządu Studenckiego lub Sekretarza przeprowadza się na najbliższym posiedzeniu URSS i prowadzi je Wiceprzewodniczący lub Przewodniczący.

‌Uchwalenie i zmiany Regulaminu

§36

  1. Regulamin uchwalany jest uchwałą Zarządu Samorządu Studenckiego jednogłośną decyzją wszystkich członków Zarządu.

  2. Regulamin musi przed uchwaleniem być zaakceptowany przez Rektora AMH.

  3. Zmiany w regulaminie może wprowadzać Zarząd Samorządu Studenckiego jednogłośną decyzją wszystkich członków Zarządu.

§ 37

  1. Zmiany Regulaminu uchwala URSS razem z Zarządem Samorządu Studenckiego większością głosów, przy obecności co najmniej połowy swoich członków.

  2. Zmiany Regulaminu wymagają zatwierdzenia przez Rektora po sprawdzeniu zgodności z ustawą Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce oraz statutem Uczelni.

Przepisy przejściowe

  1. Organy Samorządu pełniące swoje funkcje w dniu wejścia w życie niniejszego regulaminu, pełnią je do końca kadencji.

  2. Do utraty mandatu lub funkcji określonych w niniejszym regulaminie, po dniu jego wejścia w życie, stosuje się przepisy tego regulaminu.

Przepisy końcowe

    1. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem jego uchwalenia i po zaakceptowaniu

    przez Rektora Uczelni. Ogłoszenia regulaminu dokonuje na tablicy ogłoszeń Samorządu oraz na stronie internetowej Samorządu