Akademia Medyczna Nauk Stosowanych i Holistycznych wcześniej Wyższa Szkoła Rehabilitacji. Nowa nazwa – nowe perspektywy

FAQ

Rekrutacja i wymagane dokumenty

Tabela opłat jest dostępna w zakładce dla kandydatów. Opłaty można uiszczać w ratach miesięcznych, semestralnych lub rocznych. Każdy student otrzymuje indywidualny numer rachunku bankowego oraz informacje o wysokości rat w umowie. Dodatkowo, każdy opis programu studiów zawiera informacje o wysokości opłat. Tabela opłat na dany rok akademicki znajduje się pod adresem: www.amh.edu.pl/bip/.

Rekrutacja trwa do 30 września lub do wyczerpania limitu miejsc.

Aktualną listę dokumentów wymaganych w procesie rekrutacyjnym znajdziesz tutaj https://www.amh.edu.pl/wykaz-dokumentow/

Opłatę rekrutacyjną należy uiścić na ogólne konto uczelni. Szczegółowe informacje znajdziecie Państwo przy zapisie na każdy kierunek.

Aby rozpocząć studia w Akademii Medycznej Nauk Stosowanych i Holistycznych, wystarczy zdać egzamin maturalny. O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń kandydatów.

Tak, kandydat może dokonać zapisu na studia przed otrzymaniem wyników egzaminu maturalnego. Należy jednak pamiętać, że spełnienie warunków procesu rekrutacji oraz wydanie decyzji o przyjęciu na studia nastąpi dopiero po dostarczeniu świadectwa maturalnego.

Nie, warunkiem przyjęcia na studia jest posiadanie świadectwa dojrzałości.

Nie, dokumenty rekrutacyjne można przesłać w formie skanu na adres e-mail, pocztą tradycyjną lub kurierem. Po rozpoczęciu pierwszych zajęć należy jednak udać się do dziekanatu w celu potwierdzenia zgodności z oryginałem świadectwa maturalnego lub dyplomu oraz suplementu.

Aby dokonać zapisu na studia, należy wypełnić formularz rekrutacyjny dostępny na stronie głównej uczelni (www.rekrutacja.amh.edu.pl). W panelu rekrutacyjnym znajdują się dokumenty do pobrania, które należy uzupełnić i przesłać na adres rekrutacji. Podpisane dokumenty można przesłać drogą elektroniczną, pocztą tradycyjną lub dostarczyć osobiście.

Podczas rekrutacji na studia drugiego stopnia można dostarczyć zaświadczenie o ukończeniu studiów, na którym znajduje się numer dyplomu, jeśli dyplom nie został jeszcze wydany. Po otrzymaniu dyplomu oraz suplementu do dyplomu kandydat jest zobowiązany do dostarczenia tych dokumentów na uczelnię.

Tak, specjalność wybrana w formularzu aplikacyjnym jest wskazana jedynie na potrzeby procesu rekrutacyjnego. Faktyczny wybór specjalności odbywa się na kolejnym semestrze, w zależności od wybranego kierunku oraz trybu studiów.

Uruchomienie specjalności zależy od zgromadzenia grupy co najmniej 25 osób dla danej specjalności. Wybór specjalności podczas rekrutacji nie gwarantuje jej utworzenia.

Realizacja przedmiotów specjalnościowych jest określona w programie studiów odpowiedniego kierunku. Programy studiów są dostępne publicznie na stronie internetowej uczelni w Biuletynie Informacji Publicznej oraz w Wirtualnym Dziekanacie.

W przypadku braku suplementu do dyplomu prosimy o przesłanie karty przebiegu studiów, wyciągu ocen z indeksu lub kopii indeksu ocen.

Na studiach II stopnia nie przepisuje się ocen z przedmiotów zrealizowanych na studiach I stopnia, nawet jeśli nazwa przedmiotu jest taka sama i niezależnie od miejsca ich realizacji. Możliwe jest natomiast przepisanie ocen z przedmiotów zrealizowanych podczas studiów II stopnia na studia I stopnia.

Studia

Zaświadczenie można uzyskać od 1 października, wystarczy zgłosić się do dziekanatu.

Status studenta uzyskujesz od 1 października.

Nowo przyjęty student musi wgrać swoje zdjęcie do Wirtualnego Dziekanatu, aby legitymacja studencka mogła zostać przygotowana. Bez zdjęcia legitymacja nie będzie wydana. Na początku roku akademickiego legitymacje studenckie będą wydawane w dziekanacie.

 

Istnieje również możliwość otrzymania mLegitymacji. W tym celu student składa prośbę do dziekanatu, po czym otrzymuje kod do mLegitymacji.

Login oraz hasło do zajęć online zostaną wysłane na adres e-mail podany w kwestionariuszu rekrutacyjnym. Wszystkie zaplanowane zajęcia na najbliższe terminy pojawią się w kalendarzu w aplikacji Teams.

Dyplom ukończenia studiów wydawany jest w ciągu 30 dni od uzyskania pozytywnej oceny z obrony.

Zajęcia z wychowania fizycznego odbywają się wyłącznie w trybie stacjonarnym. Program studiów określa semestry, w których są one realizowane. Na kierunku fizjoterapia zajęcia te są przewidziane na 9. i 10. semestr. Dla wygody studentów oferujemy możliwość wcześniejszego zaliczenia wychowania fizycznego, umożliwiając zapisy dla studentów z młodszych roczników. Należy jednak pamiętać, że liczba miejsc jest ograniczona, a pierwszeństwo mają studenci 5. roku.

Posiadając legitymację studencką, możesz skorzystać z następujących zniżek:

  • 51% zniżki na przejazdy pociągami PKP (do ukończenia 26. roku życia);
  • 50% zniżki na przejazdy środkami publicznego transportu zbiorowego.

Harmonogram roku akademickiego będzie dostępny na stronie uczelni w Biuletynie Informacji Publicznej.

Terminarze zjazdów znajdują się na stronie uczelni w zakładce terminarze zjazdów.

Plan zajęć pojawi się na koncie Wirtualnej Uczelni tuż przed rozpoczęciem roku akademickiego – pod koniec września.

Zajęcia odbywają się w siedzibie uczelni ul. Kasprzaka 49, 01-234 Warszawa.

Przeniesienia z innej uczelni

Przeniesienie z innej uczelni wymaga złożenia podania do Rektora Akademii Medycznej Nauk Stosowanych i Holistycznych. Do podania należy dołączyć wykaz zrealizowanych przedmiotów wydany przez aktualną uczelnię lub uczelnię, w której kandydat przerwał studia, oraz sylabusy do tych przedmiotów. Na podstawie dostarczonych dokumentów zostanie ocenione, które przedmioty mogą zostać zaliczone w naszej uczelni oraz określone zostaną zasady uzupełniania ewentualnych różnic programowych.

Jeśli kandydat został skreślony z listy studentów, może ubiegać się o przyjęcie na studia i wznowienie nauki na podobnych zasadach. Koszt przeniesienia wynosi 500 PLN, a każda wyznaczona różnica programowa (1 ECTS) wiąże się z opłatą w wysokości 130 PLN.

Opłata z tytułu różnicy programowej dotyczy kandydatów, którzy przenoszą się z innych uczelni na wyższy semestr. Po weryfikacji osiągniętych wyników, tzw. efektów uczenia się, przeprowadzona analiza może wykazać konieczność nadrobienia (zaliczenia) dodatkowych przedmiotów. Opłata za różnicę programową wynika z potrzeby uzupełnienia brakujących treści programowych.

Tak, można aplikować na dwa kierunki jednocześnie. Należy jednak pamiętać, że zajęcia mogą się pokrywać czasowo, jeśli wybierze się ten sam tryb studiowania dla obu kierunków. W przypadku zapisania się na drugi kierunek, przysługuje zniżka w wysokości 30% na opłatę roczną za ten dodatkowy kierunek.

Jeśli osoba nie posiada jednego z wymaganych dokumentów, powinna udać się do odpowiedniej placówki w celu uzyskania duplikatu. W międzyczasie, kandydat może zostać przyjęty na podstawie zaświadczenia informującego o wydawaniu duplikatu dokumentu.

Indywidualna Organizacja Studiów (IOS)

Indywidualna Organizacja Studiów (IOS) na każdy semestr umożliwia studentom dostosowanie terminów zaliczeń i egzaminów do ich indywidualnych potrzeb. W ramach IOS studenci mogą również uzyskać materiały dydaktyczne dotyczące zajęć, w których nie mogli uczestniczyć. Jest to szczególnie przydatne dla studentów, którzy z różnych przyczyn nie mogą regularnie uczestniczyć w zajęciach.

IOS przy procedurze potwierdzania efektów uczenia się polega na przeprowadzeniu analizy przedmiotów pokrywających się z programem wybranego kierunku w Akademii Medycznej Nauk Stosowanych i Holistycznych oraz wyników uzyskanych przez studenta na innych uczelniach. Ta forma IOS umożliwia uznanie wcześniej zdobytych efektów uczenia się i dostosowanie programu studiów do indywidualnych osiągnięć studenta.

IOS jest przyznawany na podstawie regulaminu studiów na wniosek złożony do Rektora. Studenci, którzy chcą skorzystać z IOS, muszą złożyć odpowiedni wniosek, uzasadniając swoją prośbę i przedstawiając odpowiednie dokumenty. Wniosek ten jest rozpatrywany przez Rektora, który podejmuje decyzję o przyznaniu lub odmowie przyznania IOS.

Stypednia, ubezpieczenie, opłaty

Tak, studentom Akademii Medycznej Nauk Stosowanych i Holistycznych przysługuje możliwość ubiegania się o stypendium JM Rektora, stypendia socjalne, stypendia dla osób niepełnosprawnych, a także zapomogi, po spełnieniu wymagań regulaminowych.

Tak, Akademia Medyczna Nauk Stosowanych i Holistycznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, zgłasza studentów do ubezpieczenia zdrowotnego i odprowadza składki na ubezpieczenie zdrowotne.

 

Aby skorzystać z ubezpieczenia zdrowotnego, należy wypełnić odpowiedni druk wniosku oraz złożyć oświadczenie o niepodleganiu obowiązkowi ubezpieczenia zdrowotnego z innego tytułu. Wypełniony i podpisany wniosek należy przesłać na adres e-mail: dziekanat@amh.edu.pl.

Aby dołączyć do Samorządu Studenckiego, należy śledzić stronę na Facebooku, gdzie publikowane są informacje o nadchodzących wyborach. Kampania wyborcza zwykle trwa kilka dni. Po jej zakończeniu, wybrani kandydaci dołączają do Samorządu Studenckiego.

Aby stać się pełnoprawnym członkiem Koła Naukowego, należy skontaktować się z przewodniczącym danego Koła Naukowego.

Inauguracja roku akademickiego to uroczyste rozpoczęcie nowego roku akademickiego, podczas którego nowi studenci składają ślubowanie i są przyjmowani w poczet społeczności akademickiej. W programie uroczystości znajduje się przemówienie rektora oraz wykład inauguracyjny.

Tak, możesz otrzymać fakturę za opłatę rekrutacyjną oraz czesne. Aby otrzymać fakturę zgłoś się do działu finansów: finanse@amh.edu.pl

Pierwszą ratę czesnego, niezależnie od wybranego systemu ratalnego, należy uregulować do 5 października. Datę oraz numer konta znajdziesz w umowie.

W przypadku płatności w dwóch ratach, drugą ratę należy wpłacić do 5 marca. Przy miesięcznej formie płatności, raty są płatne do piątego dnia każdego miesiąca

Indywidualny numer rachunku bankowego znajdziesz w zakładce finanse na Wirtualnej Uczelni, numer kont generowane będą pod koniec sierpnia.

Konsultantka AMH

Pomożemy wybrać najlepszy kierunek dla Ciebie!

Zostaw nam swój numer

Jeśli jesteś osobą niesłyszącą lub słabosłyszącą skorzystaj z naszego rozwiązania Migam!

Jako trenerka przygotowania motorycznego i fizjoterapeutka prowadzi zawodników z takich sportów jak pływanie, chód sportowy, bieganie czy sporty walki, a także amatorów wychodzących z kontuzji, oraz balansujących siedzący tryb życia. 

Nieustannie podnosi własne kwalifikacje, obecnie jest na drugim roku osteopatii w Akademii Osteopatii. 

Jest absolwentką fizjoterapii na Wyższej Szkole Rehabilitacji z tytułem magistra. Ukończyła wiele szkoleń z terapii manualnej w tym FRSc Radosława Składowskiego. Z zakresu treningu szkoliła się u osób  takich jak Kelly Starrett, Remigiusz Rzepka, Maciej Bielski, Idan Vadrariu, Konrad Topolski, Agata Korzemiacka i inni.

Obecnie posiada gabinet na warszawskim Ursynowie, gdzie również prowadzi treningi personalne.

Skip to content