FAQ

Rekrutacja i wymagane dokumenty

Tabela opłat jest dostępna w zakładce dla kandydatów. Opłaty można uiszczać w ratach miesięcznych, semestralnych lub rocznych. Każdy student otrzymuje indywidualny numer rachunku bankowego oraz informacje o wysokości rat w umowie. Dodatkowo, każdy opis programu studiów zawiera informacje o wysokości opłat. Tabela opłat na dany rok akademicki znajduje się pod adresem: www.amh.edu.pl/bip/.

Rekrutacja trwa do 30 września lub do wyczerpania limitu miejsc.

Aktualną listę dokumentów wymaganych w procesie rekrutacyjnym znajdziesz tutaj https://www.amh.edu.pl/wykaz-dokumentow/

Opłatę rekrutacyjną należy uiścić na ogólne konto Uczelni. Szczegółowe informacje znajdują się w procedurze przyjęcia na dole strony: https://www.amh.edu.pl/warunki-rekrutacji-na-studia-wyzsze/.

Tak, kandydat może dokonać zapisu na studia przed otrzymaniem wyników egzaminu maturalnego. Należy jednak pamiętać, że spełnienie warunków procesu rekrutacji oraz wydanie decyzji o przyjęciu na studia nastąpi dopiero po dostarczeniu świadectwa maturalnego.

Nie, warunkiem przyjęcia na studia jest posiadanie świadectwa dojrzałości.

Nie, dokumenty rekrutacyjne można przesłać w formie skanu na adres e-mail rekrutacja@amh.edu.pl, pocztą tradycyjną lub kurierem. Po rozpoczęciu pierwszych zajęć należy jednak udać się do Biura Obsługi Studentów w celu potwierdzenia zgodności z oryginałem świadectwa maturalnego lub dyplomu oraz suplementu.

Aby dokonać zapisu na studia, należy wypełnić formularz rekrutacyjny dostępny na stronie głównej uczelni (www.rekrutacja.amh.edu.pl). Następnie otrzymane na maila dokumenty rekrutacje należy uzupełnić i dostarczyć do rekrutacji. Podpisane dokumenty można przesłać drogą elektroniczną rekrutacja@amh.edu.pl , pocztą tradycyjną lub dostarczyć osobiście.

Podczas rekrutacji na studia drugiego stopnia można dostarczyć zaświadczenie o ukończeniu studiów, na którym znajduje się numer dyplomu, jeśli dyplom nie został jeszcze wydany. Po otrzymaniu dyplomu oraz suplementu do dyplomu kandydat jest zobowiązany do dostarczenia tych dokumentów na uczelnię.

Uruchomienie specjalności zależy od zgromadzenia grupy co najmniej 25 osób dla danej specjalności. Wybór specjalności podczas rekrutacji nie gwarantuje jej utworzenia.

Realizacja przedmiotów specjalnościowych jest określona w programie studiów odpowiedniego kierunku. Programy studiów są dostępne publicznie na stronie internetowej uczelni w Biuletynie Informacji Publicznej oraz w Wirtualnym Dziekanacie.

W przypadku braku suplementu do dyplomu prosimy o przesłanie karty przebiegu studiów, wyciągu ocen z indeksu lub kopii indeksu ocen.

Na studiach II stopnia nie przepisuje się ocen z przedmiotów zrealizowanych na studiach I stopnia, nawet jeśli nazwa przedmiotu jest taka sama i niezależnie od miejsca ich realizacji. Możliwe jest natomiast przepisanie ocen z przedmiotów zrealizowanych podczas studiów II stopnia na studia I stopnia.

Studia

Zaświadczenie można uzyskać od 1 października, wystarczy zgłosić się do Biura Obsługi Studentów.

Status studenta uzyskujesz od 1 października.

Nowo przyjęty student musi wgrać swoje zdjęcie do Wirtualnego Dziekanatu, aby legitymacja studencka mogła zostać przygotowana. Bez zdjęcia legitymacja nie będzie wydana. Na początku roku akademickiego legitymacje studenckie będą wydawane w dziekanacie.

Istnieje również możliwość otrzymania mLegitymacji. W tym celu student składa prośbę do dziekanatu, po czym otrzymuje kod do mLegitymacji.

Login oraz hasło do zajęć online zostaną wysłane na adres e-mail podany w kwestionariuszu rekrutacyjnym. Wszystkie zaplanowane zajęcia na najbliższe terminy pojawią się w kalendarzu w aplikacji Teams.

Dyplom ukończenia studiów wydawany jest w ciągu 30 dni od uzyskania pozytywnej oceny z egzaminu dyplomowego.

Zajęcia z wychowania fizycznego odbywają się wyłącznie w trybie stacjonarnym. Program studiów określa semestry, w których są one realizowane. Na kierunku fizjoterapia zajęcia te są przewidziane na 9. i 10. semestr. Dla wygody studentów oferujemy możliwość wcześniejszego zaliczenia wychowania fizycznego, umożliwiając zapisy dla studentów z młodszych roczników. Należy jednak pamiętać, że liczba miejsc jest ograniczona, a pierwszeństwo mają studenci 5. roku.

Posiadając legitymację studencką, możesz skorzystać z następujących zniżek:

  • 51% zniżki na przejazdy pociągami PKP (do ukończenia 26. roku życia);
  • 50% zniżki na przejazdy środkami publicznego transportu zbiorowego.

Harmonogram roku akademickiego będzie dostępny na stronie uczelni w Biuletynie Informacji Publicznej.

Terminarz zjazdów udostępniany jest w Wirtualnym Dziekanacie.

Plan zajęć pojawi się na koncie Wirtualnej Uczelni tuż przed rozpoczęciem roku akademickiego – pod koniec września.

Zajęcia odbywają się w siedzibie uczelni ul. Kasprzaka 49, 01-234 Warszawa.

Przeniesienia z innej uczelni

Opłata z tytułu różnicy programowej dotyczy kandydatów, którzy przenoszą się z innych uczelni na wyższy semestr. Po weryfikacji osiągniętych wyników, tzw. efektów uczenia się, przeprowadzona analiza może wykazać konieczność nadrobienia (zaliczenia) dodatkowych przedmiotów. Opłata za różnicę programową wynika z potrzeby uzupełnienia brakujących treści programowych.

Tak, można aplikować na dwa kierunki jednocześnie. Należy jednak pamiętać, że zajęcia mogą się pokrywać czasowo, jeśli wybierze się ten sam tryb studiowania dla obu kierunków. W przypadku zapisania się na drugi kierunek, przysługuje zniżka w wysokości 30% na opłatę roczną za ten dodatkowy kierunek.

Jeśli osoba nie posiada jednego z wymaganych dokumentów, powinna udać się do odpowiedniej placówki w celu uzyskania duplikatu. W międzyczasie, kandydat może zostać przyjęty na podstawie zaświadczenia informującego o wydawaniu duplikatu dokumentu.

Indywidualna Organizacja Studiów (IOS)

IOS przy procedurze potwierdzania efektów uczenia się polega na przeprowadzeniu analizy przedmiotów pokrywających się z programem wybranego kierunku w Akademii Medycznej Nauk Stosowanych i Holistycznych oraz wyników uzyskanych przez studenta na innych uczelniach. Ta forma IOS umożliwia uznanie wcześniej zdobytych efektów uczenia się i dostosowanie programu studiów do indywidualnych osiągnięć studenta.

IOS jest przyznawany na podstawie regulaminu studiów na wniosek złożony do Rektora. Studenci, którzy chcą skorzystać z IOS, muszą złożyć odpowiedni wniosek, uzasadniając swoją prośbę i przedstawiając odpowiednie dokumenty. Wniosek ten jest rozpatrywany przez Rektora, który podejmuje decyzję o przyznaniu lub odmowie przyznania IOS.

Stypednia, ubezpieczenie, opłaty

Tak, studentom Akademii Medycznej Nauk Stosowanych i Holistycznych przysługuje możliwość ubiegania się o stypendium JM Rektora, stypendia socjalne, stypendia dla osób niepełnosprawnych, a także zapomogi, po spełnieniu wymagań regulaminowych.

Tak, Akademia Medyczna Nauk Stosowanych i Holistycznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, zgłasza studentów do ubezpieczenia zdrowotnego i odprowadza składki na ubezpieczenie zdrowotne.

 

Aby skorzystać z ubezpieczenia zdrowotnego, należy wypełnić odpowiedni druk wniosku oraz złożyć oświadczenie o niepodleganiu obowiązkowi ubezpieczenia zdrowotnego z innego tytułu. Wypełniony i podpisany wniosek należy przesłać na adres e-mail: dziekanat@amh.edu.pl.

Aby dołączyć do Samorządu Studenckiego, należy śledzić stronę na Facebooku, gdzie publikowane są informacje o nadchodzących wyborach. Kampania wyborcza zwykle trwa kilka dni. Po jej zakończeniu, wybrani kandydaci dołączają do Samorządu Studenckiego.

Aby stać się pełnoprawnym członkiem Koła Naukowego, należy skontaktować się z przewodniczącym danego Koła Naukowego.

Inauguracja roku akademickiego to uroczyste rozpoczęcie nowego roku akademickiego, podczas którego nowi studenci składają ślubowanie i są przyjmowani w poczet społeczności akademickiej. W programie uroczystości znajduje się przemówienie rektora oraz wykład inauguracyjny.

Tak, możesz otrzymać fakturę za opłatę rekrutacyjną oraz czesne. Aby otrzymać fakturę zgłoś się do działu finansów: finanse@amh.edu.pl

Pierwszą ratę czesnego, niezależnie od wybranego systemu ratalnego, należy uregulować do 5 października. Datę oraz numer konta znajdziesz w umowie.

W przypadku płatności w dwóch ratach, drugą ratę należy wpłacić do 5 marca. Przy miesięcznej formie płatności, raty są płatne do piątego dnia każdego miesiąca

Indywidualny numer rachunku bankowego znajdziesz w zakładce finanse na Wirtualnej Uczelni, numer kont generowane będą pod koniec sierpnia.

Konsultantka AMH

Pomożemy wybrać najlepszy kierunek dla Ciebie!

Zostaw nam swój numer

Jeśli jesteś osobą niesłyszącą lub słabosłyszącą skorzystaj z naszego rozwiązania Migam!

Oferta Konsultacji dla Kandydatów
na Studia!

Masz pytania dotyczące rekrutacji? Nie wiesz, który kierunek wybrać?
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji online z naszym doradcą rekrutacyjnym i rozwiej wszystkie wątpliwości!

Co zyskasz podczas konsultacji?

  • Indywidualne doradztwo – omówimy Twoje potrzeby i pomożemy dobrać odpowiedni kierunek.
  • Szczegóły rekrutacji – dowiesz się, jakie są kroki do zapisania się na studia i jakie dokumenty są potrzebne.
  • Możliwości finansowania – przedstawimy opcje stypendiów, rat i innych form wsparcia finansowego.
  • Życie studenckie – poznasz realia studiowania w Akademii Medycznej Nauk Stosowanych i Holistycznych.

Jak umówić się na konsultację?
To proste! Wypełnij formularz i zaznacz preferowaną datę kontaktu. 

Zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 4.5.2016) wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych, zawartych w niniejszym formularzu, na zasadach określonych w poniższej klauzuli informacyjnej, przez Akademię Medyczną nauk Stosowanych i Holistycznych.
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych dla celów Promocji oraz w celu przesyłania informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez Akademię Medyczną Nauk Stosowanych i Holistycznych drogą elektroniczną i telefoniczną wraz z klauzulą informacyjną stanowią integralną część zgłoszenia. Jej akceptacja jest niezbędna do prawidłowego dokonania zgłoszenia w formie on-line.

📅 Konsultacje odbywają się online lub telefonicznie – wybór należy do Ciebie!
📞 Masz pytania? Skontaktuj się z nami:
📧 E-mail: rekrutacja@amh.edu.pl
📞 Telefon: 22 535 01 49