Akademia Medyczna Nauk Stosowanych i Holistycznych wcześniej Wyższa Szkoła Rehabilitacji. Nowa nazwa – nowe perspektywy

Edukacja Zdrowotna

W związku z wprowadzeniem od 1 września 2025r w szkołach podstawowych w klasach IV-VIII i średnich w klasach I i II nowego przedmiotu Edukacji Zdrowotnej, otwieramy nabór na studia podyplomowe. Jako uczelnia  kształcąca kadry medyczne i nauk o zdrowiu zapewniamy wysoki poziom nauki. W trakcie studiów nauczysz się od praktyków tworzyć programy z edukacji zdrowotnej, modelować styl życia uczniów. Zapoznasz się z zagadnieniami z zakresu odżywiania, uzależnień, aktywności fizycznej, zdrowia psychicznego, fizycznego, seksualnego, społecznego a także funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce.

Studia Edukacji Zdrowotnej skierowane są do osób, które posiadają przygotowanie pedagogiczne, w zakresie podstaw dydaktyki i emisji głosu oraz przygotowanie dydaktyczne do nauczania przedmiotu lub treści prowadzonych zajęć absolwentów:

– studiów pierwszego stopnia i studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich na kierunku studiów, których program określał efekty uczenia się w kategoriach wiedzy i umiejętności obejmujące treści nauczania odpowiadające wymaganiom ogólnym określonym w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie nauczanego przedmiotu lub treści prowadzonych zajęć;

Edukacja Zdrowotna

– studiów pierwszego stopnia lub studiów drugiego stopnia prowadzonych zgodnie z wymaganiami dotyczącymi kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela określonymi w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 453) oraz  Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. poz. 2102). na kierunku studiów, których program obejmował wymagania odpowiadające wymaganiom ogólnym określonym w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie nauczanego przedmiotu lub treści prowadzonych zajęć;

Program studiów

I semestr

  • Higiena i epidemiologia
  • Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania
  • Fizjologia żywienia
  • Zasady prawidłowego żywienia dzieci i młodzieży
  • Zaburzenia odżywiania u dzieci i młodzieży
  • Profilaktyka nadwagi i otyłości
  • Edukacja zdrowotna
  • Tworzenie, realizacja i ewaluacja programów z edukacji zdrowotnej.

II semestr

  • Psychologia zdrowia i jakości życia.
  • Modelowanie stylu życia – praca z uczniem
  • Psychologia sportu
  • Fizjologia wysiłku fizycznego
  • Zabawy i gry ruchowe.
  • Wychowanie fizyczne dziecka zdrowego oraz o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
  • Wady postawy i ich charakterystyka oraz sposoby przeciwdziałania.
  • Metodyka edukacji zdrowotnej
  • Podstawy Zdrowia Publicznego

III semestr*

  • Edukacja seksualna
  • Zapobieganie, objawy i leczenie  cyberuzależnień
  • Profilaktyka uzależnień behawioralnych
  • Praca z uczniem o specyficznych potrzebach edukacyjnych
  • Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży
  • Sposoby radzenia sobie z emocjami
  • Rozwój kompetencji zdrowotnych uczniów
  • Seminarium dyplomowe

 

Praktyki 160 godz.

*Możliwość indywidualnej organizacji III semestru i odbycia go w trybie przyspieszonym.

System opłat za studia

promocja do 31 grudnia

15 rat

540
231
  •  

3 raty

2600
1.109
  •  

1 wpłata

7500
3.199
  •  

Procedura przyjęcia

Wymagane dokumenty:

  • Umowa o świadczeniu usług edukacyjnych.
  • Kserokopia dyplomu oraz suplementu (oryginał na do wglądu).
  • Dowód wniesienia opłaty wpisowej 200zł oraz rekrutacyjnej 85zł
  • Ankieta osobowa.
  • Podanie o przyjęcie na studia.

Dr n. o zdr. Agnieszka Chruścikowska

Dietetyk kliniczny

Absolwentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, doktor nauk o zdrowiu, specjalność dietetyka. W latach 2010-2015 pracownik naukowo-dydaktyczny w Warszawskim Uniwersytecie Medycznym w Zakładzie Biologii Medycznej. Prowadziła zajęcia dla studentów z kierunków: lekarski, dietetyka, pielęgniarstwo, położnictwo, analityka medyczna. W 2012 roku otrzymała wraz z zespołem Nagrodę Rektora pierwszego stopnia za współautorstwo wyróżniających się kompendiów i opracowań, dotyczących patogenicznych, oportunistycznych, genetycznych i środowiskowych czynników/ mechanizmów zagrożenia ludzkiego zdrowia, istotnie poprawiające wyniki kształcenia oraz przygotowanie zawodowe studentów Nauki o Zdrowiu i medycyny.

W latach 2017-2018 pracowała jako dietetyk kliniczny w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie. Obecnie dietetyk kliniczny i psychodietetyk w CBT i Mindhealth.

Specjalizuje się w chorobach dietozależnych, zaburzeniach odżywiania oraz bezpieczeństwie żywności.

dr Jarosław Chmielewski

 – ukończył studia magisterskie na kierunku pedagogika oraz zdrowie publiczne. W 2014 r. uzyskał stopień naukowy doktora w zakresie nauk o zdrowiu w Instytucie Medycyny Wsi w Lublinie. Posiada specjalizacje w dziedzinie: zdrowia publicznego oraz zdrowia środowiskowego. Jest absolwentem 10 kierunków studiów podyplomowych z zakresu: Dietetyki i Psychologii Zdrowia, Psychologii Pracy, Ochrony Zdrowia Publicznego, Organizacji i zarządzania w ochronie zdrowia, Prawa Pracy, Zarządzania Zasobami Ludzkimi, Audytu wewnętrznego i kontroli wewnętrznej, Postępowania dowodowego, kryminalnego oraz nauk pokrewnych, Bezpieczeństwa i ochrony człowieka w środowisku pracy, Zarządzania ekoinnowacjami. Autor i współautor blisko 170 artykułów w czasopismach naukowych z listy filadelfijskiej i MNiSW (indeks h – 10) oraz współredaktor 27 monografii naukowych z zakresu: zdrowia publicznego, zdrowia środowiskowego, ochrony zdrowia pracujących, edukacji i promocji zdrowia. W latach 2017 – 2020 Dyrektor Wydziału Zdrowia w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim w Warszawie. W latach 2020 – 2021 Dyrektor Departamentu Strategii i Działań Systemowych w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta.  Członek Rady Naukowej Instytutu Medycyny Wsi w Lublinie w latach 2021-2024. Członek Rad Naukowych czasopism: Medycyna Środowiskowa, Disaster and Emergency Medicine Journal oraz współredaktor czasopisma: Jorunal of Elementology. Promotor pomocniczy w przewodach doktorskich w dyscyplinie nauk o zdrowiu. Za dzialalność zawodową wyróżniony Złotm Medalem za Długoletnią Służbę – przyznanym przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej – 2021 r. oraz Odznaką honorową „Za zasługi dla ochrony zdrowia” – przyznaną przez Ministra Zdrowia – 2020 r. Jest członkiem Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Medycyny Środowiskowej. Przynależy do Polskiego Towarzystwa Zdrowia Publicznego, Polskiego Towarzystwa Higienicznego, Polskiego Towarzystwa Higienistów Przemysłowych. W latach 2006 – 2022 biegły sądowym z zakresu BHP.

Dorobek naukowy:

ORCID: 0000-0003-2606-1656  https://orcid.org/my-orcid?orcid=0000-0003-2606-1656

Scopus: 57192991561  https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57192991561

dr hab. Ilona Żeber – Dzikowska, prof. UJK.

Nauczyciel akademicki, profesor Uczelni w Instytucie Pedagogiki, Wydział Pedagogiczno-Psychologiczny  Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach (od 2019 roku do chwili obecnej), Dyrektor Instytutu Pedagogiki (kadencja 2024 – 2028). W latach 1988 – 2019 nauczyciel akademicki w Instytucie Biologii Uniwersytetu Jana Kochanowskiego Kielcach oraz  w latach 2012 – 2019 w Instytucie Nauk Społecznych i Humanistycznych w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Płocku; wieloletni nauczyciel biologii w Liceum Ogólnokształcącym; 1988 – absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Jana Kochanowskiego w Kielcach; 1997 – doktorat na podstawie rozprawy pt. „Wiedza biologiczna uczniów liceów ogólnokształcących” w Instytucie Badań Edukacyjnych; następnie habilitacja; ponadto ukończyła kurs pogłębienia wiedzy fachowej „Nauczanie nauczyciela” zorganizowany przez Hogeschool Amsterdam i IPABO Amsterdam oraz uczestniczyła w kursie profesjonalizacji zawodowej ukierunkowanym na samodzielne prowadzenie zajęć doskonalenia nauczycielskiego, zorganizowanym przez Hogeschool van Amsterdam Faculteit Onderwijs en Opvoeding.

Zajmuje się współczesnymi problemami nauk pedagogicznych, społecznych, biologicznych i środowiskowych, lokalnymi działaniami środowiskowo – edukacyjnymi wśród szerokiego spektrum wiekowego dzieci, młodzieży i dorosłych. Jest autorką wielu prac z zakresu dydaktyki biologii i ochrony środowiska, opublikowanych w czasopismach przedmiotowo – metodycznych: „Edukacja Biologiczna i Środowiskowa”, „Biologia w Szkole”, artykułów w opracowaniach zwartych, oraz artykułów w języku angielskim opublikowanych w różnych ośrodkach uniwersyteckich, artykułów w Zeszytach Naukowych Polskiej Akademii Nauk. Jest współautorką wielu publikacji książkowych. Autorką monografii naukowej wydanej w języku angielskim dotyczącej wykorzystania efektywności zajęć terenowych jako czynnika integrującego treści przyrodnicze w programach szkolnych województwa świętokrzyskiego. Brała czynny udział w wielu ogólnopolskich i międzynarodowych konferencjach, co zostało udokumentowane w publikacjach. Jest współorganizatorem ogólnopolskich konferencji naukowo – dydaktycznych. Wielokrotnie organizowała konferencje przedmiotowo – metodyczne dla nauczycieli różnych etapów edukacyjnych związanych z priorytetami w nauczaniu – uczeniu się biologii. Opracowuje i aktualizuje programy z zakresu biologii na potrzeby uruchomienia i organizacji studiów podyplomowych dla nauczycieli: „Przyroda w zreformowanej szkole”, „Przyroda w liceum”. Współautor programu nauczania „Biologia z elementami ścieżek edukacyjnych: ekologicznej i prozdrowotnej dla gimnazjum”. Ponadto została zatwierdzona jako egzaminator okręgowej komisji egzaminacyjnej organizowanej przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną w Łodzi, uzyskując kwalifikacje do przeprowadzania egzaminu maturalnego z biologii (Nowa Matura E-MB „3K”/2001). Przez wiele lat członek Rady Programowej Ogólnopolskiego Czasopisma dla nauczycieli „Biologia w Szkole”. Nominacja do Rady Programowej Redakcji Ogólnopolskiego Czasopisma Kwartalnika dla Nauczycieli pt.: „Edukacja Biologiczna i Środowiskowa”- Innowacje – Inspiracje. Przewodnicząca sekcji ochrony środowiska w Kieleckim Towarzystwie Naukowym, przewodnicząca Sekcji Dydaktyki Biologii Polskiego Towarzystwa Przyrodników im. Kopernika.

Dr n. med. Ewa Urban

Kierownik Zakładu Promocji Zdrowia i Prewencji Chorób Przewlekłych Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego – PZH – Państwowego Instytutu Badawczego, wykładowca akademicki. Jest autorką lub współautorką licznych artykułów naukowych i monografii oraz rozdziałów w monografiach z zakresu promocji zdrowia i zdrowia publicznego. Od 2002 roku prowadzi w CMKP wykłady w ramach kursów specjalizacyjnych zdrowie publiczne oraz promocja zdrowia i edukacja zdrowotna dla lekarzy oraz magistrów w dziedzinach mających zastosowanie w ochronie zdrowia.

 
Od 2012 roku prowadzi wykłady w Wyższej Szkole Rehabilitacji i obecnie w Akademii Medycznej Nauk Stosowanych i Holistycznych w zakresie zdrowia publicznego, promocji zdrowia, edukacji zdrowotnej oraz polityki społecznej i zdrowotnej. Kierowała i brała udział w wielu projektach krajowych i międzynarodowych, badawczych i szkoleniowych dot. kształcenia personelu oraz zasobów kadrowych w obszarze zdrowia publicznego i promocji zdrowia. Jest członkiem Rady ds. Potrzeb Zdrowotnych dla Województwa Śląskiego oraz została powołana i jest członkiem Zespołu do spraw koordynacji działań profilaktycznych przy Ministrze Zdrowia.

prof. dr hab. Barbara Gworek

Jest absolwentką Instytutu Gleboznawstwa i Chemii Rolnej Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. W 2002 r. uzyskała tytuł profesora. Od 1977 r. do 2021 r. pracownik naukowy Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. W latach 1996–2016 pełniła funkcję dyrektora Instytutu Ochrony Środowiska – Państwowego Instytutu Badawczego, gdzie obecnie jest kierownikiem Zakładu Chemii Środowiska i Oceny Ryzyka.  Prowadzi wykłady z zakresu ochrony środowiska a także prace magisterskie i doktorskie. Zajmuje się dziedziną nauki jaką jest ochrona powierzchni ziemi (w tym gospodarka odpadami) realizując problemy teoretyczne oraz badawczo-wdrożeniowe. W tym zakresie uzyskała patent za oryginalną metodę usuwania metali ciężkich z zanieczyszczonych gleb, ścieków i osadów ściekowych przy użyciu specyficznych glinokrzemianów – zeolitów. Metoda ta została nagrodzona złotym medalem na II Międzynarodowej Wystawie INNOWACJE ’99 w Gdyni oraz złotym medalem na 51 Międzynarodowej Wystawie JENA ’99 w Norymberdze. Ponadto prowadzi prace badawcze i wdrożeniowe w zakresie wykorzystania innych metod rekultywacji gruntów zanieczyszczonych (np. fitoremediacji). Jej prace badawcze dotyczą m.in. zagadnień związanych z opracowaniem nowych  metod remediacji środowiska, oceną ryzyka środowiskowego i zdrowotnego, przyrodniczego wykorzystania odpadów. Opracowane metody remediacji gleb zostały z powodzeniem wdrożone do oczyszczenia gleb zanieczyszczonych metalami ciężkimi, w tym rtęcią. Ostatnie prace dotyczą zagospodarowania (zarządzania) zdegradowanych terenów ze szczególnym uwzględnieniem oceny ryzyka oraz włączenia metali ciężkich i WWA do obiegu biologicznego jednocześnie poszukując metod wyłączenia z obiegu biologicznego nadmiaru wymienionych składników. Jest współautorką ponad 300 praktycznych prac twórczych i 6 patentów. Za swoją działalność naukowo-badawczą była nagradzana m.in.:  nagrodą Rektora SGGW, minister ds. ochrona środowiska oraz Prezesa Rady Ministrów RP. Jest rzeczoznawcą w zakresie ochrony i rekultywacji/remediacji gleby, gruntów i terenów zielonych.

dr hab. Anna Ostrowska

Obszary zainteresowań naukowych i prowadzonej dydaktyki (ponad 20.letnie doświadczenie zawodowe) obejmują fizjoprofilaktykę i promocję zdrowia, edukację zdrowotną, formy holistycznej terapii, terapię zajęciową

Konsultantka AMH

Pomożemy wybrać najlepszy kierunek dla Ciebie!

Zostaw nam swój numer

Jeśli jesteś osobą niesłyszącą lub słabosłyszącą skorzystaj z naszego rozwiązania Migam!

Jako trenerka przygotowania motorycznego i fizjoterapeutka prowadzi zawodników z takich sportów jak pływanie, chód sportowy, bieganie czy sporty walki, a także amatorów wychodzących z kontuzji, oraz balansujących siedzący tryb życia. 

Nieustannie podnosi własne kwalifikacje, obecnie jest na drugim roku osteopatii w Akademii Osteopatii. 

Jest absolwentką fizjoterapii na Wyższej Szkole Rehabilitacji z tytułem magistra. Ukończyła wiele szkoleń z terapii manualnej w tym FRSc Radosława Składowskiego. Z zakresu treningu szkoliła się u osób  takich jak Kelly Starrett, Remigiusz Rzepka, Maciej Bielski, Idan Vadrariu, Konrad Topolski, Agata Korzemiacka i inni.

Obecnie posiada gabinet na warszawskim Ursynowie, gdzie również prowadzi treningi personalne.

Skip to content